کتاب های مورد علاقه

توضیحات

در باب اعتماد به نفس | آلن دو باتن

تعریف شما از اعتماد به نفس چیه؟

دقت کردین وقتی میخوایم کاری رو برای اولین بار انجام بدیم ، هزار و یک دلیل میاریم که نه این کار من نیست اصلا ، الان خستم ، نمیتونم و…

اما نسبت به کارهایی که بلدیم و مهارت داریم اینجور نیستیم .  این کتاب به ما میگه اعتماد به نفس داشتن توی کارها و مهارت های مختلف یک چیز ذاتی نیست که یکسری داشته باشن و یکسری نداشته باشن. در واقع ما در هر مهارتی که در اثر تکرار و تمرین بهش مسلط شدیم ، اعتماد به نفس پیدا میکنیم.پس به جای عقب نشینی و بهونه آوردن ، باید قدم اول رو برداریم و بعد با تمرین و آزمون و خطا به مرور مهارت کسب کنیم تا اعتماد به نفسمون نسبت به اون کار افزایش پیدا کنه و همین افزایش اعتماد به نفس خودش عاملی میشه برای انگیزه در تداوم…

باج گیری عاطفی | سوزان فوروارد

کتابی بسیار ساده ، روان و کارآمد برای افرادی که فکر میکنن توی زندگی قربانی شدن و دایما خودشون رو وقف اطرافیانشون ، پدر ، مادر ، همسر ، فرزند و …کردن.


از حال بد به حال خوب | دیوید برنز

کتابی کاربردی برای کسانی که دوست دارن شناخت بیشتری نسبت به خودشون پیدا کنن.

این کتاب با نگاهی به دنیای درونتون ، نگرش ها ، باورها و تمام پاسخ هایی که به موقعیت های مختلف میدین به شما کمک میکنه شناخت بهتری نسبت به افکار و احساسات خودتون پیدا کنین تا به جای جست و جوی حال خوب در دنیای بیرون ، از دنیای درونتون به حال خوب دست پیدا کنید.

دروغ هایی که به خودمان میگوییم | جان فدریکسون

این کتاب مارو با دروغهایی که برای فرار از رنجهامون به خودمون میگیم آشنا میکنه و به ما نشون میده که چطور میتونیم با رها کردن این دروغها و روبرو شدن با واقعیت ، زندگی بهتری داشته باشیم.

خوشبینی آموخته شده | مارتین سلیگمن

این کتاب مهارت هایی رو به ما یاد میده که به کمک اونها بتونیم به شکلی موثرتر از استعدادهامون بهره ببریم و هیجانات مثبت رو در زندگیمون افزایش بدیم.

اصل گرایی | گِرگ مک کیون

همه ی ما یک لیست بلند بالا از کارهایی داریم که باید انجام بدیم ، اما خدا میدونه که بالاخره کی زمان میذاریم تا انجامشون بدیم.

این کتاب به ما کمک میکنه با انتخاب و تصمیم گیری درست ، شلختگی ذهنیمون رو از بین ببریم و اولویت هامون رو در زندگی پیدا کنیم و بعد بر اون اساس عمل کنیم.

پروژه شادی | گریچن رابین

این کتاب در قدم اول به ما کمک میکنه تا متوجه بشیم چه چیزهایی باعث شادی و مشغولیت ما میشه و چه چیزهایی به ما احساس گناه، ناراحتی ، خستگی و … میده.

و بعد در قدم دوم به ما کمک میکنه تا ارادمون رو برای انجام کارهایی که به ما احساس شادی و رضایت میده حفظ کنیم.

طرز فکر | دکتر کارل دوک

ما یکسری افکار ثابت داریم ، و سالها بر اساس اونها تصمیم گرفتیم و عمل کردیم.

این کتاب مارو با طرز فکرهای ثابتی که ممکنه باعث شده باشن خیلی از موقعیت های زندگی رو از دست داده باشیم و یا سالهای سال یک روند اشتباه رو تکرار کرده باشیم آشنا میکنه و به ما یاد میده چطور در تفکر و نگرشمون منعطف تر باشیم .